CHECK-İN

Anne Ben Seyyah Oldum!

12 Ağustos 2015
11855451_10153534768108836_1491396438_n

İtiraf etmem gereken bir şey var! Ben aslında kış insanıyım. Sıcak havaları hiç sevmem. Bunalırım, huysuzlaşırım. Sahil kesimleri dışında kalan yerlerde hava sıcaklığı 25 dereceyi geçmemeli bence. :p

Ankara’da tam da bu bahsettiğim sıcak havalarla uğraşırken, arkadaşlarımla bir anda yola çıkmaya karar verdik. Ege ve Akdeniz kıyılarına mini turlar düzenleyelim dedik ve rotamızı ilk olarak İzmir’e çevirdik.

İlk olarak İzmir/Seferihisar/Sığacık’ta tatlı mı tatlı bir otel bulduk kendimize. Aprico Guesthouse‘u İstanbul’un yoğun hayatından bunalıp, Ege’ye yerleşmeye karar vermiş bir çift işletiyor. Doğa ile iç içe. Enfes lezzetteki kahvaltılarından tadarken bir yandan da koyunlar ve keçilerin sesleri arkadaşlık ediyor size. Kaldığımız birkaç gün boyuncada oldukça iyi ağırlandık. Kesinlikle tavsiye ediyorum gitmek isteyenlere.

11852593_968156353248772_356810799_o

Sığacık, Cittaslow akımının bir parçası.

Cittaslow hareketinin kuruluş amacı kentlerin kendi kimliklerine sahip çıkarak küreselleşme sonucu ortaya çıkan kentlerin birbirine benzemesine, aynılaşmasının önüne geçilmesidir. Kentlerin yönetilirken yerel yemeklerine, yöresel mimarisine, geleneklerine, göreneklerin, zanaatlarına, esnafına sahip çıkılması ve desteklenmesi, birliğin üye kentler için ortaya koyduğu kriterler vasıtasıyla sağlanmaya çalışılmaktadır.

Gerçekten dokusu, yöresel yemekleri, mimarisi pek değişime uğramamış. Bunun yanı sıra burada hayat daha yavaş akıyor. Mesela gece eğlenmek isterseniz, gidebileceğiniz bir disco yok. Marina ve çevresindeki barlarda canlı müzik dinleyebilirsiniz sadece. Biz de zaten rakı-balık aşıkları olduğumuz için hemen kendimizi balık lokantalarına attık. İlk gün marinadaki Burç Balık Lokantasında rakı-balık yaptık. Balıklar taze,mezeler güzeldi. Ertesi gün daha yoğun bir takvimimiz vardı. Önce biraz yüzelim dedik ve Akkum Beach’e geldik. Sığacık’ın denizi berrak, suyu serin ve kumları yumuşacık. Benden tam not aldı. Genel olarak hava çok sıcak değildi zaten. Düşünün ben bile bunalmadım.IMG_20150801_133720

Akşam ise uzun araştırmalar sonunda bulduğumuz Milos Balık’a gitme kararı aldık. Sığacık’ın bembeyaz sokaklarından geçerek ulaştık Milos’a.

Üzüm salkımlarının altında bir Rum meyhanesi. Kelimenin tam anlamıyla bayıldım.  Hem mezelerine hem taze balıklarına. Ortamı zaten muhteşemdi.

11865170_968161029914971_1828550808_o

Son gün ise meşhur Organik Pazar’a da uğrayıp yeniden yola koyulduk.

Ege ve Akdeniz arasında yolculuk yapıyorsanız eğer, gördüğünüz manzaralar uzun süre aklınızdan çıkmayacak emin olabilirsiniz. Yaşadığım ülkeye,doğasına bir kez daha hayran kaldım. Sürekli bir yerlerde durup fotoğraf çekmekten yaklaşık 11 saat sonra varabildik Antalya’ya. Peki bu güzellikleri es geçebilir miydik? Hayır!

Özellikle Kaş tam bir doğa harikası!

Kaputaj Plajı, Dünya’nın En güzel Plajları arasında yer alıyor. Hakikaten turkuvaz suyu ile gözlerimi kamaştırdı.

Kaş merkeze vardığımızda ise meşhur dondurmacısından dondurma yiyelim dedik. Arkadaşlarım dondurma yerken benim gezgin ruhum durmadı ve olabildiğince çok gezip, fotoğraf çekmeye çalıştım.

11857610_968156063248801_2019215789_n

Sağ üst köşede tabelasını gördüğünüz yer ise o meşhur dondurmacı arkadaşlar. Gidince bir tadın derim.

Antalya’daki anılarım ise gerçekten bir başka yazıya konu olur. O günlere dair bahsedebileceğim doğal harikalarıyla beni büyülemiş bir yer var. Kemer’den bahsediyorum. Bir yanda heybeti ve ihtişamıyla Batı Toroslar sizi selamlıyor. İçinde bin bir ağacın bulunduğu ormanlar kıyıya kadar ulaşıyor ve tabii ki o berrak denizi. Hem denize giriyor hem de doğanın bu güzelliği karşısında kendinizden geçiyorsunuz.

IMG-20150805-WA0008 IMG-20150805-WA0014

Kelimenin tam anlamıyla doyamadığım bir tatildi benim için. Ruhumun Ankara’ya ait olmadığını bir kez daha farkettim. Kesinlikle yaşamam gereken yerler buralar olmalı diye düşünüyorum. :)

Yeni yazımızda görüşmek üzere, hoşçakalın! :)